1 / 3
2 / 3
3 / 3

Jak zamawiać?

      Często zamawianie może okazać się problematyczne zarówno dla Was, jak i grafika. Niejednokrotnie zamówienia są pisane zgodnie z regulaminem, ale te kilka punktów mogą nam znacznie pomóc, a praca, którą zamówisz będzie prezentować się znacznie lepiej. 


     1. Obrazki 
     • Jedną z najważniejszych spraw są materiały, które podsyłacie. Warto zadbać o jego dobrą jakość. Dla porównania zdjęcie ze słabą jakością [KLIK] i dobrą [KLIK]. 
     • Ważne jest również, by na nagłówku nie było zbyt wiele osób. Wtedy całość nie wygląda zbyt estetycznie. Jedna, dwie (góra trzy) osoby to tak w sam raz. Lepiej nie przedobrzyć.
      • Czasami może zdarzyć się sytuacja, gdy nie będziecie mogli znaleźć dobrych zdjęć. Możecie po prostu zwrócić się do szabloniarki, by sama znalazła zdjęcia. Tylko też nie zostawiajcie nas z tym same, bo możemy nie wiedzieć, co dokładnie macie na myśli. Przykładowo: chciałabym na nagłówku Watson, a w tle mogą być kwiatki. I co dalej? Rozumiem, że mogę tutaj znaleźć dowolną osobę o tym nazwisku, a z tyłu wstawić chryzantemy. Inaczej brzmi: chciałabym na nagłówku Emmę Watson, a w tle mogłyby gdzieś być umieszczone róże.

2. Kolorystyka
      • Równie ciekawym tematem są kolory. Uwierzcie nam, czasami gdy powiecie, że mamy "wolną rękę" może to lekko utrudnić sprawę. Czasami lekko chociaż delikatnie nasunąć wtedy, że wolicie delikatne, pastelowe barwy bądź przykładowo podoba wam się duży kontrast.
     • Bardzo sporadycznie widzę jeszcze jedno — podawany jest jeden konkretny kolor, np. zielony. Zazwyczaj w nagłówkach używa się dwóch kolorów, dlatego miło by było, gdyby zostały podane jeszcze inne kolory. Przykładowo: interesuje mnie kolor granatowy i chciałbym żółto-złote akcenty.
       • Pamiętajcie również, żeby nie przesadzić z ilością kolorów. Dwa, góra trzy — idealnie.

3. Napisy
      • Napis może wydawać się czymś błahym, ale w rzeczywistości jest naprawdę ważny. Czasami zamawiający podaje krótki tekst (mam tu na myśli np. "West Coast" lub "Dark Paradise") — wtedy ok, nie ma problemu. Ale nieraz jest coś w stylu "Take me into your loving arms, kiss me under the light of the thousand stars". Wtedy warto powiedzieć, które słowa mają zostać wyróżnione — to naprawdę ułatwia pracę.

4. Układ
     • Na początek może przedstawię, jakie mamy układy
      ○ Otwarty [KLIK]
      ○ Zamknięty [KLIK]
      ○ Jednokolumnowy [KLIK]
      ○ Dwukolumnowy [KLIK]
     • Proponuję zazwyczaj wybranie jednokolumnowego, bo po prostu wygląda on estetyczniej. Owszem, gdy ma się dużą ilość gadżetów lepiej sprawdzą się dwie kolumny. Tutaj pojawia się jednak pytanie: czy wszystkie gadżety są mi potrzebne? To już raczej jest zależne od zamawiającego i to z jego strony musi paść decyzja.

5. Klimat opowiadania
       • Warto również dopowiedzieć w zamówieniu, jaki jest klimat opowiadania. Nie wiemy czasami, czy blog jest bardziej w przykładowo mrocznym klimacie czy może wręcz przeciwnie.

6. Kontakt
     • Dlaczego o tym wspominam? Czasami szabloniarka chce skonsultować jakąś sprawę odnośnie szablonu, a gdy już wyśle wiadomość — cisza. To musi być szybka reakcja, więc podawajcie jakiś kontakt, gdzie będzie można was szybko złapać.

    Mam nadzieję, iż te kilka porad lekko przybliżyło wam, na co należy zwrócić uwagę podczas zamawiania. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz